Komorní LARP – Odznak

(Autoři: Kamil a Martin Buchtíkovi) 

Hra pro 8 hráčů (z toho minimálně 1 žena a 4 muži).

Farmington. Nejhnusnější čtvrť v LA. Srdce organizovaného zločinu, lidská džungle plná prostitutek a feťáků, velké množství přistěhovalců jen podporuje rasově motivované útoky, které jsou na denním pořádku. Místo, kde sehnat balíček heroinu je výrazně jednodušší než si koupit dnešní noviny.

Před půl rokem byla za velké účasti médií v srdci Farmingtonu otevřena nová policejní stanice, kterou místní důvěrně nazývají Stodola.

Půl roku práce přineslo výrazné snížení kriminality v ulicích, na čemž nese velký podíl speciální zásahová jednotka, Jejím úkolem je především boj proti organizovanému zločinu – gangům. Zejména zadržení sice často hovoří o nestandardních vyšetřovacích postupech, ale ty zjevně přináší výsledky.

Noviny jsou úspěchů stanice plné: dopadení masového vraha, rozkrytí sítě arménského gangu, snížení pouliční kriminality na třetinu.

Dnešní zpráva v novinách je však smutná: Jeden z členů farmingtonské zásahovky zastřelen pří výkonu služby”.

Odznak je konverzační komorní LARP z prostředí divoké čtvrti současného Los Angeles, žánrově by se dal označit jako “seriálová detektivka” (hra samotná je inspirována televizním seriálem The Shield, jehož znalost před hrou výrazně NEdoporučujeme).

Můžete očekávat množství zápletek, dramatické divadelní situace, možnost hráčů výrazně ovlivnit chod hry. Naopak pokud byste raději řešili policejní případy skrze množství připravených indicií, máte rádi jasně určený příběh, který vám zaručuje zábavu, můžete být hrou zklamáni.

Každý z osmi hráčů bude představovat jednoho z policistů stanice ve Farmingtonu. Dostane obecné instrukce a informace o své postavě. Těch je poměrně hodně, nicméně hráč bude jasně vědět, které jsou pro jeho hru nejdůležitější. Ostatní informace spíše dokreslují kontext situace. Hra samotná trvá zhruba dvě hodiny, po ní následuje zpětná vazba.

Odznak je určen primárně pro hráče, kteří již mají s LARPy nějakou zkušenost. Hra klade nároky

na vžití se do prostředí, práci s herními informacemi a zejména určitou seberegulaci ve směru

snahy hru vyhrát (ano, některé postavy mohou hru vyhrát v prvních deseti minutách – ale to

není cílem hry).