Fate

Průvodce hrou: Matěj Tomeček

Fate (čtvrtá edice, někdy také označovaná „Fate Core“) je univerzální, žánrově orientovaný systém s jednoduchými, ale komplexními pravidly nabízejícími bohatou paletu možností. Je vytvořený s důrazem na snadné úpravy a přizpůsobení, ať už hernímu prostředí, zvolenému žánru nebo stylovým preferencím vaší skupiny. Základem Fate jsou aspekty – krátké fráze, které fungují zároveň jako herní popisy a zároveň jako mechaniky. S jejich pomocí Fate udržuje soulad mezi tím, co říkají pravidla, a tím, co se děje ve fikci. Na aspekty je dále navázaný jednoduchý systém dovedností (či přístupů nebo profesí) a triků (speciálních či unikátních schopností). Tyto prvky dohromady tvoří jednoduchá, ale robustní a velmi silná pravidla vhodná pro jednorázové hry i dlouhé kroniky.

Během tohoto jednorázového sezení se pokusím především představit Fate jako jednoduchý, přesto komplexní a především univerzální systém. Chcete zůstat na bezpečné půdě fantasy a ověřit si, jak by Fate obstál u klasického žánru RPG her vedle Dračího doupěte a jemu podobných? Nebo jste (jako já!) fanoušky Hvězdných válek a ocenili byste příležitost vyzkoušet si trochu jiný žánr, než jste normálně zvyklí hrát – světelné meče a vesmírné bitvy samozřejmě nebudou chybět! Jsou pro vás i Hvězdné války moc klasické? Tak co si takhle vyzkoušet, jak by Fate ve vašich očích obstál při dobrodružství na motivy Kung Fu Pandy? Je to jen na vás! Na Ostraconu si můžete zvolit kteroukoliv z nabízených tří možností a uvidíme, jestli vás pak dokážu přesvědčit, jak univerzální, jednoduchý a zábavný může Fate být.